| Univerzita Karlova | Rektorát | Oddělení vědy | GA UK |
Podklady k vytvoření
formuláře pro přihlášku interního grantového projektu GA UK je možno získat z
těchto zdrojů: -
na
Internetu na adrese: http://www.cuni.cz/cuni/ruk/gauk/ -
na
vědeckých odděleních fakult a součástí UK. Formulář je připraven v
programu Microsoft Excel. Při otevření programu nejprve použijte tlačítko
"návod", kde je podrobně popsáno, jak postupovat při zpracování
přihlášky grantu. Nelze v žádném případě ručně zasahovat přímo do programu.
Název projektu uvádí hlavní řešitel v českém i anglickém jazyce. Jednotlivé
listy formulářů doplní hlavní řešitel níže uvedenými přílohami, tvořenými mimo
formulář vlastními texty.
K FORMULÁŘI
A: -
současný
stav řešeného problému v tuzemsku i zahraničí; -
návaznost
projektu na další řešené projekty tuzemské i zahraniční; -
způsob
řešení a charakter prací (badatelský - teoretický, experimentální, vývojový,
atd.); -
cíle
řešení; -
údaje
o materiálovém a přístrojovém zajištění (stávajícím a požadovaném); -
předpokládaná
prezentace výsledků řešení (publikace, patenty, přístroje apod.), jejich
využitelnost a realizovatelnost, uvádění faktu o jejich vzniku za plné, event.
částečné podpory GA UK. K FORMULÁŘI
B: -
odborná
charakteristika hlavního řešitele, spoluřešitelů a kolektivu (publikace a jiné
výsledky vědecké činnosti, přehled citací, atd. - za poslední 3 roky). -
pokud
je členem řešitelského kolektivu student pregraduálního studia, používá se při
vyplňování členů řešitelského kolektivu v dialogovém okně elektronického
formuláře ve volbě pracovního zařazení zkratka pro studenta pregraduálního
studia - SBMS - student bakalářského
nebo magisterského studia. Věnujte pozornost tomu, aby byli všichni tito
studenti správně zařazeni a bylo je možno bez obtíží v řešitelském kolektivu
identifikovat a zjistit tak příp. míru jejich zapojení do řešení grantových
projektů. FORMULÁŘ B/1 je detail k formuláři B. K FORMULÁŘI
C: -
povinnou přílohou je
podrobné zdůvodnění jednotlivých navrhovaných položek financování 1. roku
řešení grantu uvedených v tomto formuláři - nedodání této přílohy vede k
vyřazení přihlášky ze soutěže pro
formální nedostatek. Nezapomeňte na
datum a podpis hlavního řešitele ! V případě, že přihlášku předkládá student studující v prezenčním doktorském studijním
programu, připojí na tomto formuláři svůj podpis i určený garant projektu. Další údaje viz Zásady vnitřního grantového systému
UK, část VI., odstavec 1., 2. a 3. Upozornění
pro hlavní řešitele: Je stanoven maximální limit finančních prostředků,
které je možné přidělit jednomu grantu v kalendářním roce, a to na 300.000,- Kč; mzdové prostředky z
celkové výše neinvestičních prostředků jednoho grantu mohou dosáhnout maximální
hranice 15 % - viz Příloha k bodu 4.
Vyhlášení řízení na udělení interních grantů Univerzity Karlovy v Praze pro rok
2003 (11. kolo). FORMULÁŘ D: Podmínkou k přijetí podané
přihlášky do soutěže je kladné vyjádření děkana fakulty nebo ředitele
vysokoškolského ústavu či jiného pracoviště UK (dále jen součásti), stvrzené
jeho podpisem, doporučením a razítkem. V případě, že hlavním řešitelem je
student studující v prezenčním doktorském studijním programu, je nutné
vyjádření a schválení kolegia děkana fakulty, příp. příslušného ředitele, který
určí garanta projektu. Další údaje viz Grantový řád UK, popř. Zásady vnitřního
grantového systému UK. FORMULÁŘ E: Každý hlavní řešitel může
předložit návrh na maximálně dva oponenty (nesmí být však ze stejné
fakulty/součásti jako hlavní řešitel, příp. členové řešitelského kolektivu),
kteří by s ohledem na svou odbornost mohli vypracovat oponentní posudek na jím
podávaný grant (k tomuto návrhu příslušná oborová rada může přihlédnout, ale
není jím vázána). GRANTOVÁ PŘIHLÁŠKA PRO NOVÉ PROJEKTY SE PŘEDKLÁDÁ
PÍSEMNĚ VČETNĚ PŘÍLOH VE 4 VYHOTOVENÍCH. DISKETA SE
PŘEDKLÁDÁ JEDNA. NA NI ULOŽÍ HLAVNÍ
ŘEŠITEL SOUBOR S PŘÍPONOU .xls (FORMULÁŘE VYPLNĚNÉ V PROGRAMU MICROSOFT EXCEL).
DOPROVODNÉ PŘÍLOHY VYTVOŘÍ A ULOŽÍ V TEXTOVÉM EDITORU MICROSOFT WORD. Pozn: Na štítek diskety uvede hlavní řešitel základní údaje: své jméno,
nositele grantu, sekci a podsekci, začátek názvu návrhu na grantový projekt. Podklady k vytvoření
formuláře pro žádost o pokračování
interního grantu GA UK je možno získat z těchto zdrojů: -
na
Internetu na adrese: http://www.cuni.cz/cuni/ruk/gauk/ -
na
vědeckých odděleních fakult a součástí UK. Formulář je připraven v
programu Microsoft Excel. Při otevření programu nejprve použijte tlačítko
"návod", kde je podrobně popsán celý postup vytvoření formuláře pro pokračování interního grantu GA UK. Nelze v žádném případě ručně zasahovat přímo do
programu. Název projektu uvádí hlavní řešitel v českém i anglickém jazyce.
Jednotlivé listy formulářů doplní hlavní řešitel přílohami, tvořenými mimo formulář vlastními texty.
FORMULÁŘ A Pozor při vyplňování
registračního čísla! Hlavní řešitel v dialogovém okně elektronického formuláře
"Základní údaje o grantu" vyplní registrační číslo přidělené jeho
grantu kanceláří GA UK na začátku řešení a v nabídce "počátek
řešení" zvolí rok zahájení řešení. Zachovejte též kanceláří GA UK
potvrzené zařazení grantu do sekce a podsekce. Formulář musí
být doplněn přiloženou průběžnou zprávou o dosavadních výsledcích řešení. FORMULÁŘ B Uvádí se skutečná řešitelská kapacita za rok 2002 a předpokládaná
řešitelská kapacita pro rok 2003. Pokud je členem řešitelského
kolektivu student pregraduálního studia, používá se při vyplňování členů
řešitelského kolektivu v dialogovém okně elektronického formuláře ve volbě pracovního
zařazení zkratka SBMS - student
bakalářského nebo magisterského studia. Věnujte pozornost tomu, aby byli
všichni tito studenti správně zařazeni a bylo je možno bez obtíží v řešitelském
kolektivu identifikovat a zjistit tak příp. míru jejich zapojení do řešení
grantových projektů. FORMULÁŘ B/1 je detail k formuláři B. FORMULÁŘ C Pomocí dialogového okna
elektronického formuláře "Skutečné výdaje na projekt za rok
2002" je nutno vyplnit: 1.
Finanční
prostředky přidělené hlavnímu řešiteli grantovou agenturou pro rok 2002 (mzdové
prostředky a ostatní neinvestiční výdaje globálními částkami); 2.
Skutečné
výdaje za rok 2002 (jednotlivé položky mzdových prostředků i neinvestičních
prostředků); Pomocí dialogového okna
elektronického formuláře "Plánovaný rozpočet projektu na rok 2003" se
vyplní předpokládané náklady na rok 2003 (jednotlivé položky mzdových
prostředků i neinvestičních prostředků). GA UK přiděluje pouze neinvestiční
prostředky. Povinnou přílohou formuláře C je podrobné zdůvodnění jednotlivých položek
čerpaných výdajů za rok 2002 i návrhu rozpočtu na rok 2003. Jiné získané granty uvádějte
pouze za poslední tři roky (dialogové okno elektronického formuláře
"Úprava seznamu starších grantů"), v další části uveďte příp.
prostředky získané pro tento projekt z jiných zdrojů - dary,
sponzorství, jiná GA (dialogové okno elektronického formuláře "Úprava
seznamu příspěvků na projekt"). Nezapomeňte na datum a podpis hlavního řešitele, v případě grantu studenta
studujícího v prezenčním doktorském studijním programu i podpis určeného
garanta. Další údaje viz Zásady
vnitřního grantového systému UK, část VI., odstavec 1., 2. a 3. Upozornění
pro hlavní řešitele: Je stanoven maximální limit finančních prostředků,
které je možné přidělit jednomu grantu v kalendářním roce, a to na 300.000,- Kč; mzdové prostředky z
celkové výše neinvestičních prostředků jednoho grantu mohou dosáhnout maximální
hranice 15 % - viz Příloha k bodu 4.
Vyhlášení řízení na udělení interních grantů Univerzity Karlovy v Praze pro rok
2003 (11. kolo). FORMULÁŘ D Podmínkou k přijetí podané
žádosti o pokračování interního grantu GA UK je kladné vyjádření děkana fakulty
nebo ředitele vysokoškolského ústavu či jiného pracoviště UK (dále jen
součásti), stvrzené jeho podpisem, doporučením a razítkem. Další údaje viz
Grantový řád UK, popř. Zásady vnitřního grantového systému UK. GRANTOVÁ
PŘIHLÁŠKA PRO POKRAČUJÍCÍ PROJEKTY SE PŘEDKLÁDÁ PÍSEMNĚ VČETNĚ PŘÍLOH VE 4
VYHOTOVENÍCH. DISKETA SE
PŘEDKLÁDÁ JEDNA. NA NI ULOŽÍ HLAVNÍ ŘEŠITEL SOUBOR S PŘÍPONOU .xls (FORMULÁŘE
VYPLNĚNÉ V PROGRAMU MICROSOFT EXCEL). DOPROVODNÉ PŘÍLOHY VYTVOŘÍ A ULOŽÍ V TEXTOVÉM EDITORU MICROSOFT WORD. Pozn.: Na štítek diskety uvede hlavní řešitel základní údaje: své jméno, celé
číslo grantu, sekci a podsekci, nositele grantu, začátek názvu grantu. Podklady k vytvoření
formuláře pro závěrečnou zprávu o výsledcích řešení grantu UK je možno získat z
těchto zdrojů: -
na
Internetu na adrese: http://www.cuni.cz/cuni/ruk/gauk/ -
na
vědeckých odděleních fakult a součástí UK. Formulář je připraven v
programu Microsoft Excel. Při otevření programu nejprve použijte tlačítko
"návod", kde je podrobně popsáno, jak postupovat při zpracování
závěrečné zprávy o výsledcích řešení grantu. Nelze v žádném případě ručně
zasahovat přímo do programu. Název projektu uvádí hlavní řešitel v českém i
anglickém jazyce. Jednotlivé listy formulářů doplní hlavní řešitel přílohami, tvořenými mimo formulář
vlastními texty.
FORMULÁŘ A Pozor při vyplňování
registračního čísla! Hlavní řešitel v dialogovém okně elektronického formuláře
"Základní údaje o grantu" vyplní registrační číslo přidělené jeho
grantu kanceláří GA UK na začátku řešení a v nabídce "počátek
řešení" zvolí rok zahájení řešení. Zachovejte též kanceláří GA UK
potvrzené zařazení do sekce a podsekce. Dále se zde vyplní částka
přidělená za celé období řešení
grantu (zobrazí se na formuláři Z/C a Z/E). Bod 3) se vyplňuje heslovitě
do dialogového okna elektronického formuláře "Výsledky grantu" -
vytvoří se tak část A., B., C. i D. tohoto bodu - podrobně se specifikuje
v příloze; upozorňujeme na členění konkrétních výstupů na národní a
mezinárodní (v dialogovém okně elektronického formuláře vyplňujte číslem
= počet, ne slovy). Formulář musí být potvrzen
podpisem děkana fakulty nebo ředitele vysokoškolského ústavu či jiného
pracoviště UK a jeho razítkem. Důležité upozornění: V publikaci i u všech ostatních výstupů je
třeba výslovně uvést, že vznikly na
základě plné ev. částečné finanční podpory z grantu GA UK. Pokud nelze v momentě
předání závěrečné zprávy na GA UK ještě předložit monografii, musí být přiloženo potvrzení nakladatelství
o přijetí práce k publikaci. FORMULÁŘ B Uvádí se pouze skutečná
řešitelská kapacita za rok 2002
- ne za celé období řešení projektu. Pokud je členem řešitelského
kolektivu student pregraduálního studia, používá se při vyplňování členů
řešitelského kolektivu v dialogovém okně elektronického formuláře ve volbě
pracovního zařazení zkratka SBMS -
student bakalářského nebo magisterského studia. Věnujte pozornost tomu, aby
byli všichni tito studenti správně zařazeni a bylo je možno bez obtíží v řešitelském
kolektivu identifikovat a zjistit tak příp. míru jejich zapojení do řešení
grantových projektů. FORMULÁŘ B/1 je detail k formuláři B. FORMULÁŘ
C
Pomocí dialogového okna
elektronického formuláře "Skutečné výdaje na projekt za rok
2002" je nutno vyplnit: 3.
Finanční
prostředky přidělené hlavnímu řešiteli grantovou agenturou pro rok 2002 (mzdové
prostředky a ostatní neinvestiční výdaje globálními částkami); 4.
Skutečné
výdaje za rok 2002 (jednotlivé položky mzdových prostředků i neinvestičních
prostředků); Povinnou přílohou formuláře C je podrobné zdůvodnění jednotlivých
položek čerpaných výdajů za rok 2002. Dále se uvádějí příp.
prostředky získané pro tento projekt z jiných zdrojů - dary, sponzorství, jiná
GA (dialogové okno elektronického formuláře "Úprava seznamu příspěvků na
projekt") a pracoviště, na kterých probíhalo řešení projektu (dialogové
okno elektronického formuláře "Úprava seznamu spolupracujících
...."). Nezapomeňte na datum a podpis hlavního řešitele, v případě grantu studenta
studujícího v prezenčním doktorském studijním programu i podpis určeného
garanta. Další údaje viz Zásady
vnitřního grantového systému UK, část VI., odstavec 1., 2. a 3. FORMULÁŘ Z/C A Z/E Před vypisováním těchto dvou formulářů nutno pečlivě pročíst návod -
kapitolu "Psaní volného textu". Formulář Z/C - souhrn
dosažených výsledků v češtině; formulář Z/E totéž v angličtině. Oba formuláře
vyplňte stručně jen v rozsahu, vymezeném rámečkem. Upozorňujeme řešitele na povinnost uvést na těchto listech vedle
stručného souhrnu dosažených výsledků také přehled všech konkrétních výstupů za
celé období řešení grantu (v souladu s údaji na listu A formuláře Závěrečné
zprávy)! Žádáme, abyste velikost
rámečku v žádném případě neupravovali dodatečnými zásahy, jeho velikost
je základem pro další zpracování "Souhrnu dosažených výsledků" do
knižní podoby. V případě potřeby vkládejte do textu pouze znaky, které jsou v
nabídce programu, ostatní je nezbytné vyjádřit slovně. V opačném případě
vznikají značné problémy při převodu textu do html tvaru na stránky GA UK. Zvláštní upozornění: chybou
programu Microsoft Excel se do html tvaru závěrečné zprávy nepřenáší horní a
dolní index. Proto prosíme řešitele, aby je používali jen v nezbytných
případech. Pokud jsou použity, musí se při zpracování vše ručně opravovat, aby
zůstal zachován smysl původního textu. Podrobná zpráva o výsledcích řešení grantu je přílohou, vytvořenou mimo formulář a
její rozsah není omezen. ZÁVĚREČNÁ
ZPRÁVA SE PŘEDKLÁDÁ PÍSEMNĚ VČETNĚ PŘÍLOH VE 3 VYHOTOVENÍCH. DISKETA SE PŘEDKLÁDÁ
JEDNA. NA NI ULOŽÍ HLAVNÍ ŘEŠITEL
SOUBOR S PŘÍPONOU .xls (FORMULÁŘE VYPLNĚNÉ V PROGRAMU MICROSOFT EXCEL).
DOPROVODNÉ PŘÍLOHY VYTVOŘÍ A ULOŽÍ V TEXTOVÉM EDITORU MICROSOFT WORD. Pozn.: Na štítek
diskety uvede hlavní řešitel základní údaje: své jméno, celé číslo grantu,
sekci a podsekci, nositele grantu, začátek názvu grantu. |