Závěrečná zpráva grantu 320/2001/A-PP/PedF

Název projektu:Uplatnění psychomotoriky ve školní praxi a u dětí se specifickými poruchami chování a učení
Hlavní řešitel:Doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc.
Spoluřešitelé: Mgr. Zdeňka Michalová, PhD.; Doc.RNDr. Jan Hendl, Doc.
Období řešení:2001-2003
Celková dotace:304 tis. Kč

Souhrn výsledků

Cíle projektu:
1. Terapeutický: experimentálně byl ověřen pozitivní vliv zvolených psychomotorických pomůcek na  rozvoj zrakové percepce a koncentrace pozornosti u dětí ze Speciální školy pro děti s poruchami chování, u skupin mateřských škol a základních škol nebyly výsledky jednoznačné. Výsledky interview s učiteli, podpořily  možnosti ovlivňování vztahů u formujících se skupin dětí pomocí doporučených činností.  Vliv na výsledky má pravděpodobně délka aplikace (délka možnosti využívat pomůcky) a určitá podpora pedagoga dětem nejistým a dětem s problémy koordinace.  
2. Pedagogický: Projekt podpořil využití psychomotorických pomůcek a činností  v režimu dne ve škole ve spontánních  i řízených činnostech. Přinesl praktické i teoretické poznatky, využitelné v přípravě pedagogů mateřských, základních a speciálních škol.
V řešení dílčích problémů se účastnilo projektu 7 diplomantů. Výsledky jsou shrnuty v  publikaci.
Byla zpracována ilustrační videokazeta pro přiblížení praxe ve školách studentům a pedagogům.
Projekt:  Umožnil materiální  zajištění výuky psychomotoriky.
              Byl prezentován na konferencích v České republice i v zahraničí, publikován v periodikách.
              Přispěl ke spolupráci mezi katedrami.
              Umožnil a rozšířil spolupráci se zahraničím,
Téme bude nadále zpracováváno v rámci diplomových prací.