Referát do předmětu Světová databázová centra
Vyučující: Doc. Rudolf Vlasák
Zpracovala: Tereza Murysová
25.3. 2000

Dow Jones Company "Dnes"


DJ C. je lze v českém prostředí přirovnat k několika zdrojům dohromady: Publikacím nakladatelství Economia (HN), Aspect kilcullen (finanční a kapitálový trh), Albertina Data (firemní inf. a monitoring tisku), AnoPress, Abacus a BCPP a RMS a Dun&Bradstreet. Historie DJ Company je velmi hluboká a zajímavá. DJ založili v roce 1882 třemi finančními zpravodaji NY finančních agentur (Charles Dow, Edward Jones a Charles Bergstresser). (1) O správné strategii společnosti vypovádá její velmi uspěšné fungování až do současné doby. V 70. letech vytvořila společnost DJ své databázové centrum, dnes označované DJ News/Retrieval. Větší část zdrojů tohoto centra produkuje DJ, tato část se jmenuje DJ Interactive Publishing.
Aktivity této společnosti však nelze pojmenovat velmi obecným označením "finanční databázové centrum". Pokud toto označení přesto použijeme, je nutné vymezit základní typy informační činnosti .
1. Zpravodajsko-vydavatelská činnost, noviny, časopisy a speciální přílohy ze světa obchodu v celosvětovém záběru (The Wall Street Journal Interactve Edition (+ speciální školní edice), WSJ Money&Investing, Baroon's Online, Smart Money Interactive… a databáze DJ News Service, DJ International News Service ). Na podzim roku 1999 začali DJ vydávat jediné nezávislé noviny v Rusku - Vedomosti.
2. Investiční a finanční poradenství (DJ Indexy, vývoj kapitálového trhu, analytické studie...) DJ Indexes (nejznámější - DJ Industrial Average - DJIA - barometr akciového trhu v U.S.A.) Federal Fillings (změny ve vztazích mezi firmami) DJ Tracking Service (trendy hospodaření 125 amerických firem) DJ Profesional Investor Report (vývoj finančních trhů, investiční doporučení) DJ Investor Network (analýzy akciového trhu) 3. Producent on-line informací (publikuje finanční informace v reálném čase a všechny vlastní produkty) Tuto činnost zajišťuje DJI Publishing. Dow Jones Business Directory Dow Jones Interactive (6.000 zdrojů, uživatelské profily) Dow Jones Interactive Publishing DowVision 4. Televizní obchodní zpravodajství na stanici CNBC, která je částí největší televizní sítě v USA - NBS. DJ je spolu s NBC vlastníkem CNBS. (CNBS sleduje 170 mil. domácností!)
Joint-venture s agenturou Reuters = vzniká databáze Factiva Jedna z nejdůležitějších informací o vývoji společnosti DJI je oznámení o propojení typu joint-venture mezi společností DJI a konkurenčním finančním centrem Reuters Business Briefing (RBB). Jméno vzniklé databáze je Factiva. Dow Jones Reuters Business Interactive (DJRBI) = Dow Jones Interactive (6000 zdrojů)+ Reuters Business Briefing (4000 zdrojů) Spojení zajistí především silnější produkt s větším tržním podílem. DJ nyní zajišťují 95% ze zisku uživatelé z USA. Zatímco cílový trh Reuters je tvořen ze 70% zákazníky v Evropě a z 10 % v Asii. Nová "propojená" společnost plánuje získat větší podíl Evropského a Asijského trhu. 60 % svých výnosů hodlá vydělávat v U.S. a zbytek, tj. 40% v Evropě a Asii. Nové služby mají sloužit širokému spektru uživateů: firmám s finančními službami, telekomunikačním, technologickým a softwarovým firmám, chemickým, automobilovým, leteckým a mediálním a zábavním společnostem. Od 1. července tohoto roku budou mít uživatelé možnost efektivně obchodovat přímo na svém stole (Překlad angl. termínu "desktop maket", vazba na pojem "desk research" , který není spojen s oblastí obchodu, ale označuje jakékoli on-line výzkumné činnosti.) DJ spojený s Reuters tak plánuje poskytovat globální služby a stát se hlavním poskytovatelem a obchodních informací. Za tímto účelem bude do 6 měsíců vytvořen webovský integrovaný informační produkt s novými funkcemi, který nahradí dosud jednotlivé služby. Bude zajištěna podpora ve 20 jazycích s vlastním rozhraním v 11 jazycích.
DJ Interactive Publishing + Fuld & Company + Iron Horse Multimedia DJ uzavřela dvě nové aliance. Jednu s přední konzultační společností v oblasti competitive intelligence research (konkurenčního průzkumu trhu) Fuld & Company - http://www.fuld.com. Z aliance s Fuld&Co. plánuje DJ posílit své zdroje novými a pokročilejšími zdroji competitive intelligence. Druhou se společností Iron Horse Multimedia, kanadským producentem softwaru pro interaktivní trénování metod competitive intelligence. Z aliance s Iron Horse Multimedia to design the training modules. Dow Jones also revealed plans to introduce a free alternative to its subscription site (http://dowjones.com) sometime in May. Content is to include data from the Dow Jones News Wire, headlines from The Wall Street Journal's news ticker, stock prices, business news for 29 business categories, and search engine access to over 2,000 Web links.
DJ společně s Excite@Home vytváří portál Work.com V únoru 2000 Dow Jones & Company a Excite@Home oznámili veřejnosti vytvoření nové společnosti Work.com. Plánují vytvoření obchodního portálu stejného jména pro potřeby malých a středních uživatelů obchodího světa internetu. Dow Jones také plánuje zprovoznit od března nové stránky (http://dowjones.com) zaměřené pro potřeby lidí z byznysu. Stránka bude sledovat akciový trh a citovat zprávy uveřejněním headlines ze servisu Dow Jones. Implementuje také speciální vyhledávací systém analyzující přes 2.000 obchodních stránek; and groupings for some 29 industry-specific areas, including telecommunications, pharmaceuticals, transportation, advertising, the media, and the Net. Premium content offerings, in particular the Publications Library's 5,500-plus titles, are also to be available on a pay-per-view basis.
DJI a World Reporter Tři konkurenti The Dialog Corporation, Dow Jones Interactive Publishing a Pearson's Financial Times Electronic Publishing spolupracují při produkci databáze World Reporter. Dow Jones dodává vlastní zpravodajský produkt Dow Jones News Service. Pearson dodává zpravodaj Asia Intelligence Wire a Middle East Intelligence Wire, FT McCarthy sources a Extel Company News.
Vylepšení stávajících služeb: * vytvoření individuálně přizpůsobeného přístupu * snadné uložení informací ve formátech txt, html nebo poslání emailem * zobrazení přírůstků zvoleného typu zpráv ve formě headlines * rozšíření pole pro formulaci dotazu
Ceny Dow Jones now offers the most complete range of payment options for access to its material: subscription by month or by year, free limited access with articles for sale at a fee, flat-fee pricing, and institutional subscriptions. In March the company even instituted a daily rate for access to the Daily Edition of the Interactive Journal (http://wsj.com/dailyedition) in an arrangement with Qpass Content Transaction Network (http://www.qpass.com). The Daily Edition costs $1.95 for 24 hours of access (48 hours through May 31 as an introductory offer).