ÚVOD DO FURLANŠTINY
-> Obsah. Během kurzu se úplný začátečník seznámí se
základy morfologie furlanské koiné. Není nutná, i když je vítána, znalost
jiného románského jazyka. Nejvíce pomůže katalánština či francouzština.
-> Literatura.
Cadorini, G. (1997-2000). Nepublikované strojopisy.
Zof, F. (2000). Gramatiche pratiche de lenghe furlane.
Pasian
di Prato.
-> Atestace = zápočet: student absolvuje rozhovor na
základě látky probrané během výuky.
FURLANSKÉ REÁLIE
-> Obsah. Záměrem kurzu je seznámit studenta s dnešní
kulturou a s dějinami území obydleného furlanským národem. Po úvodních
hodinách bude možné přizpůsobit obsah dalších setkání zájmům posluchačů.
-> Literatura.
Cadorini, G. (1997-2000). Nepublikované strojopisy.
Placerean, C. (1993). La nestre storie. Our history.
Unsere Geschichte. Glemone.
Další literatura bude doporučena na základě zájmů posluchačů.
-> Atestace podle dohody = a. zkouška: student prokáže
znalost látky probrané během výuky a schopnost vlastním úsudkem hodnotit
skutečnosti a jevy k ní se vztahující; b. ...
ITALŠTINA I
-> Obsah. Kurz je pro absolutní začátečníky. V tomto
semestru se probírá jmenná morfologie a přítomný čas indikativa. Aby bylo
mozné minimum konverzace, v polovině semestru se uvádí pravidelné tvoření
minulého času složeného.
-> Učebnice.
Bahníková, A.,Benešová, H., Ehrenbergerová, L. (1985 anebo 2000).
Italština.
Praha.
-> Atestace podle oboru = a. žádná; b. zápočet: gramatický
test na základě lekcí 1 až 6 a 8 až 11 učebnice. Student bude muset ovládat
i tvoření minulého času složeného.
-> Podmínka. Před první hodinou se, prosím, naučte lekce
1 až 5.
ITALŠTINA II
-> Obsah. Kurz je pro absolutní začátečníky. V tomto
semestru se probírá zájmenná morfologie. Ke konci semestru bude víc času
na konverzaci.
-> Učebnice.
Bahníková, A.,Benešová, H., Ehrenbergerová, L. (1985 anebo 2000).
Italština.
Praha.
-> Atestace podle oboru = a. zápočet: gramatický test
na základě lekcí 1 až 15 učebnice; b. zkouška: gramatický test na základě
lekcí 1 až 15 učebnice. Student bude muset v obou případech ovládat i
tvoření
minulého času složeného.
-> Podmínka. Italština I.
ITALŠTINA III
-> Obsah. Kurz je pro neúplné začátečníky. V tomto semestru
se probírají minulý čas složený a imperfektum indikativa.
-> Učebnice.
Bahníková, A.,Benešová, H., Ehrenbergerová, L. (1985 anebo 2000).
Italština.
Praha.
-> Atestace podle oboru = a. žádná; b. zápočet: gramatický
test na základě lekcí 1 až 21 učebnice.
-> Podmínka. Italština II.
ITALŠTINA IV
-> Obsah. Kurz je pro neúplné začátečníky. V tomto semestru
se probírají budoucí čas a kondicionál přítomný. Ke konci semestru bude
víc času na konverzaci.
-> Učebnice.
Bahníková, A.,Benešová, H., Ehrenbergerová, L. (1985 anebo 2000).
Italština.
Praha.
-> Atestace podle oboru = a. zkouška: gramatický test
na základě lekcí 1 až 25 učebnice; b. zápočet: gramatický test na základě
lekcí 1 až 25 učebnice.
-> Podmínka. Italština III.
KONVERZACE I
-> Obsah. Během prvního setkání domluvíme spolu náměty
k diskusi na základě zájmů studentů. Před každým dalším setkáním budeme
společně připravit doma patřičnou literaturu.
-> Literatura.
Bude určena podle vybraných námětů.
-> Atestace = zkouška: program atestace dohodne student
se zkoušejícím.
KONVERZACE II
-> Obsah. Během prvního setkání domluvíme spolu náměty
k diskuse na základě zájmů studentů. Před každým dalším setkáním budeme
společně připravit doma patřičnou literaturu.
-> Literatura.
Bude určena podle vybraných námětů.
-> Atestace = zápočet: program atestace dohodne student
se zkoušejícím.
-> Podmínka. Konverzace I.
KONVERZACE III
-> Obsah. Během prvního setkání domluvíme spolu náměty
k diskusi na základě zájmů studentů. Před každým dalším setkáním budeme
společně připravit doma patřičnou literaturu.
-> Literatura.
Bude určena podle vybraných námětů.
-> Atestace = zápočet: program atestace dohodne student
se zkoušejícím.
KONVERZACE IV
-> Obsah. Během prvního setkání domluvíme spolu náměty
k diskusi na základě zájmů studentů. Před každým dalším setkáním budeme
společně připravit doma patřičnou literaturu.
-> Literatura.
Bude určena podle vybraných námětů.
-> Atestace = zápočet: program atestace dohodne student
se zkoušejícím.
KONVERZACE V
-> Obsah. Během prvního setkání domluvíme spolu náměty
k diskusi na základě zájmů studentů. Před každým dalším setkáním budeme
společně připravit doma patřičnou literaturu.
-> Literatura.
Bude určena podle vybraných námětů.
-> Atestace = a. zkouška: program atestace dohodne student se
zkoušejícím; b. zápočet:
program atestace dohodne student se zkoušejícím.
KONVERZACE VI
-> Obsah. Během prvního setkání domluvíme spolu náměty
k diskusi na základě zájmů studentů. Před každým dalším setkáním budeme
společně připravit doma patřičnou literaturu.
-> Literatura.
Bude určena podle vybraných námětů.
-> Atestace = zápočet: program atestace dohodne student
se zkoušejícím.
ÚVOD DO STUDIA ROMÁNSKÝCH
JAZYKŮ
-> Obsah. Dějiny srovnávací jazykovědy a srovnávací romanistiky
se zvlaštním zřetelem na pražskou tradici. Slovníček diachronické
lingvistiky.
Sociolingvistický obraz latiny. Teorie vzniku románských jazyků. Popis
jednotlivých románských jazyků. Klasifikace románských jazyků.
-> Literatura.
Šabršula, J. (1994). Úvod do srovnávacího studia románských
jazyků (pro začínající romanisty). Ostrava.
Příručka srovnávací romanistiky v jazyce oboru.
-> Atestace podle oboru = a. zkouška: jednu otázku o
období římském či raně románském, jednu otázku o dějinách srovnávací
jazykovědy
či o klasifikaci románských jazyků či o terminologii diachronické
lingvistiky a rozbor textu (seznam bude k dispozici
nejdéle měsíc před zkouškou); b. kolokvium: rozhovor na základě textu,
který student vybere před zkouškou.